Często zadawane pytania

1Czy mogę anulować rezerwację, za którą już zapłaciłem, i otrzymać zwrot pieniędzy?

Tak, w większości przypadków obowiązuje dwugodzinny okres wypowiedzenia. Jeśli więc zrezygnujesz z wycieczki co najmniej dwie godziny przed jej rozpoczęciem, gwarantujemy pełny zwrot pieniędzy. Istnieje jednak kilka wyjątków, takich jak rejs łodzią jazzową lub prywatna wycieczka, w przypadku których obowiązuje 24-godzinny okres wypowiedzenia. Możemy także zaproponować uczestnictwo w tej samej wycieczce w innym terminie lub o innej porze albo wymienić wycieczkę na inną. Jeśli wycieczka zastępcza jest droższa, uczestnik zostanie poproszony o pokrycie różnicy w cenie.

2Czy mogę zmienić rezerwację, jeśli pogoda nie jest najlepsza (pada deszcz itp.)?

Tak, ale musisz nas o tym powiadomić co najmniej dwie godziny przed rozpoczęciem wycieczki. Istnieje jednak kilka wyjątków, takich jak rejs łodzią jazzową lub wycieczka prywatna, w przypadku których mogą obowiązywać specjalne warunki. W przypadku chęci zmiany takiej wycieczki, w której uzgodniono specjalne warunki, nie zawsze możliwe jest zapewnienie bezpłatnej zmiany, jeżeli powiadomienie o niej nastąpi zbyt późno.

3Czy oferujecie zniżki dla dzieci, studentów, seniorów lub grup?

Zniżki przysługują dzieciom, studentom (z ważną kartą ISIC), seniorom i większym grupom, jeśli zostały one określone dla danej wycieczki. Jeśli nie jest to wyraźnie określone, nie przysługują żadne zniżki.

 

4Czy ceny spacerów, wycieczek i wyjazdów są ostateczne?

Nie ma żadnych ukrytych dodatków: żadnych dodatkowych opłat za usługi, podatków, opłat za rezerwację ani opłat za korzystanie z karty kredytowej.

5W jaki sposób otrzymam bilet/voucher na wycieczkę?

Po otrzymaniu rezerwacji wysyłamy potwierdzenie rezerwacji pocztą elektroniczną. Biletem wstępu jest potwierdzenie pocztą elektroniczną. Wydrukuj go lub zapisz w telefonie/tablecie i przedstaw na początku wycieczki lub rejsu.

6Czy w cenę wliczone są podatki? Czy Twoje ceny są konkurencyjne?

Cena biletu jest podana za osobę i zawiera wszystkie podatki. Ceny są takie same lub niższe niż w Pradze i nie ma żadnych opłat za rezerwację, opłat serwisowych ani opłat za korzystanie z karty kredytowej. Ceny wycieczek w sprzedaży (patrz sekcja Oferty specjalne) są bardzo korzystne i trudno je znaleźć gdziekolwiek indziej. Dzięki naszym korzystnym warunkom anulowania rezerwacji, nawet jeśli podczas pobytu w Pradze znajdziesz lepszą ofertę, a zdecydowałeś się na przedpłatę, możesz bezkarnie anulować rezerwację (jeśli poinformujesz nas o tym na dwie godziny przed rozpoczęciem wycieczki). Na większość naszych wycieczek nie trzeba wpłacać zaliczki.

7Czy wszystkie wycieczki, wyprawy i spacery z przewodnikiem są przyjazne dla osób na wózkach inwalidzkich?

Nie, tylko niektóre wycieczki/spacery/wycieczki są dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich. We wszystkich przypadkach potrzebna jest osoba towarzysząca, która pomoże przy wsiadaniu i wysiadaniu z autokaru/minibusu. Skontaktuj się z nami w sprawie interesującej Cię wycieczki, a my poinformujemy Cię, czy jest ona dostępna dla wózków inwalidzkich.

8Czy jest jakaś korzyść z wcześniejszej rezerwacji?

Praga jest popularnym miastem i zalecana jest wcześniejsza rezerwacja. Gwarantuje on miejsce na wybranej trasie w wybranym dniu.

FAQ - Spacery i wycieczki

1Chcę wziąć udział w więcej niż jednej wycieczce: jakie są najlepsze kombinacje? Nie chcę już więcej oglądać tych samych rzeczy.

Niektóre wycieczki obejmują części innych wycieczek, czyli innymi słowy, jeśli wybierzesz się na jedną wycieczkę, możesz zobaczyć coś, co już widziałeś. Na przykład wycieczka Superior Tour jest podobna do naszej bezpłatnej wycieczki. Jeśli więc wybierzesz się na wycieczkę Superior, nie ma powodu, byś brał udział w wycieczce bezpłatnej i odwrotnie. Zwiedzanie Zamku Praskiego lub Dzielnicy Żydowskiej jest również częściowo zawarte w pakiecie Free Tour lub Superior Tour, dlatego należy dokładnie zdecydować, które z nich preferujesz, ponieważ nie zaleca się realizowania obu. W większości przypadków wystarczy odbyć tylko jedną wycieczkę po mieście. Inne kombinacje wycieczek lub wycieczki jednodniowe są równie dobre.

2Czy gwarantujesz miejsce na wycieczce, jeśli po prostu pojawię się w miejscu spotkania?

Nie. Aby mieć stuprocentową pewność miejsca, należy dokonać rezerwacji online. Nie pobieramy żadnych opłat za anulowanie rezerwacji, więc możesz zrezygnować z wycieczki do godziny przed jej rozpoczęciem, co oznacza, że nie ponosisz żadnego ryzyka.

3Czy oferujecie wycieczki tylko w języku angielskim?

Wycieczki oferowane na naszej stronie internetowej, z wyjątkiem wycieczek indywidualnych, prywatnych wycieczek lub samochodowych wycieczek po Pradze, są prowadzone głównie w języku angielskim. Te same wycieczki w określone dni są jednak możliwe także w innych głównych językach, takich jak niemiecki, francuski, włoski czy rosyjski (sprawdź w formularzu rezerwacji na stronie internetowej, czy dana wycieczka jest dostępna w Twoim języku). Wycieczki w innych językach mogą być jednak inaczej wycenione.

4Gdzie dokładnie można znaleźć przewodnika?

To jest bardzo proste. Miejsce spotkań dla wszystkich spacerów (z wyjątkiem Beer and Ghost Tour) znajduje się na rogu ulicy Paryskiej (Pařížská) i Rynku Starego Miasta, naprzeciwko kościoła św. Mikołaja, obok Biura Turystyki Czeskiej. O dokładne wskazówki można zapytać w recepcji hotelu. Rynek Starego Miasta znajduje się w odległości krótkiego spaceru od stacji metra lub tramwaju Staroměstská i jest jednym z najbardziej znanych miejsc w Pradze. Następnie szukaj czerwonego parasola z logo Prague Airport Transfers, a w pobliżu będzie czekał na Ciebie nasz przewodnik. Jest to również miejsce, w którym odbywa się nasza bezpłatna wycieczka. Miejsca spotkań są różne dla wszystkich rejsów. Podczas rejsów nie ma przewodnika, a szczegółowe informacje o miejscu odpłynięcia statku znajdziesz w wiadomości e-mail z potwierdzeniem(zob. zdjęcia).

5Jak duże są grupy wycieczkowe? Jakie rodzaje pojazdów są używane?

Liczebność grup wycieczkowych różni się w zależności od pory roku itp. Zazwyczaj w miesiącach letnich grupy są większe niż w miesiącach zimowych. Jednak dla Państwa wygody nigdy nie łączymy grupy zbyt licznej, możemy też skorzystać z większej liczby przewodników, podzielić grupę itp. Jeśli na wycieczkę zapewniony jest pojazd, najczęściej korzystamy z minibusów z miejscami dla 4, 8 lub 20 pasażerów. W przypadku wycieczek prywatnych można wybrać model lub typ pojazdu, który najbardziej odpowiada potrzebom uczestników (np. minibus zamiast sedana itp., w zależności od dostępności).

6Nasza bezpłatna wycieczka w porównaniu z innymi bezpłatnymi wycieczkami.

W Pradze jest kilka innych bezpłatnych wycieczek i nie trzeba mieć "vouchera" ani korzystać z usług firmy przewozowej - wystarczy się na nie zgłosić. Ale są też pewne pułapki i różnice. Wszystkie pozostałe bezpłatne wycieczki odbywają się na zasadzie napiwków, co oznacza, że nie płaci się z góry, ale uprzejmie prosi się o pozostawienie napiwku na koniec wycieczki. Dlatego właśnie jesteśmy inni - w przypadku naszych bezpłatnych wycieczek nie oczekujemy napiwków, ponieważ nasi przewodnicy są pełnopłatni. Nasza bezpłatna czterogodzinna wycieczka jest dłuższa i obejmuje znacznie większy obszar niż większość innych bezpłatnych wycieczek, które trwają 2,5 godziny.

7Czy wszystkie spacery są przyjazne dla osób na wózkach inwalidzkich?

Wszystkie spacery mogą być zorganizowane dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, ale najbardziej polecane są: Stara Dzielnica Żydowska, Stara Praga i (spacer z duchami) oraz Praga Średniowieczna, ponieważ pozostałe wycieczki korzystają z transportu łodzią lub tramwajem.

 

8Czy minibusy są ogrzewane/klimatyzowane?

Tak, wszystkie nasze minibusy są ogrzewane w zimie i klimatyzowane w lecie. W miesiącach letnich (zwykle od połowy czerwca do połowy września) do niektórych wycieczek wykorzystywane są otwarte autobusy panoramiczne, o ile pozwala na to pogoda. Autobusy te mają otwarty dach, a niektóre z nich nie mają przeszklonych okien.

FAQ - Wycieczki/wycieczki jednodniowe

1Czy rezerwując wycieczkę poza Pragę, będę mógł zwiedzać na własną rękę, robić zakupy itp.

Tak. Jeśli rezerwujesz wycieczkę wspólną/zorganizowaną, po przybyciu do celu podróży przewodnik oprowadzi Cię po okolicy. Po zwiedzaniu będziesz mieć czas wolny do spędzenia we własnym zakresie (zazwyczaj jedna lub maksymalnie dwie godziny, w zależności od rodzaju wycieczki). Jeśli rezerwujesz prywatną wycieczkę, sam decydujesz, jak długo zostaniesz i co chcesz zobaczyć.

2Jaki rodzaj obiadu serwujecie podczas wycieczek poza Pragę?

Lunch w miłej restauracji (tylko w przypadku wybranych wycieczek wspólnych/organizowanych). Do wyboru jest kilka dań, w tym tradycyjny czeski posiłek i danie wegetariańskie. Napoje nie są wliczone w cenę.

W przypadku wycieczek całodniowych, w których obiad nie jest wliczony w cenę, będziesz mieć jeszcze czas na zjedzenie obiadu we własnym zakresie. Przewodnik z przyjemnością udzieli Ci kilku wskazówek dotyczących restauracji.

Podczas wycieczek półdniowych (np. Terezin, Kutna Hora lub Konopiszte) nie ma czasu na przygotowanie odpowiedniego obiadu, ale można kupić przekąski.

FAQ - Rejsy rzeczne

1Jaki jest zalecany czas odbioru z hotelu na tę wycieczkę?

Radzimy, aby zrobić to między 9 a 10 rano. Jest to jednak tylko nasze zalecenie i można wybrać dowolny termin, który będzie nam odpowiadał.

2Czy na łodziach znajdują się toalety?

Tak, każda łódź jest wyposażona w toalety.

3Jak rozmieszczone są łodzie?

Każda łódź posiada zamknięty dolny pokład (gdzie ustawiony jest bufet) oraz otwarty pokład słoneczny ze stolikami.

4Czy na łodziach są dostępne prywatne stoliki dla dwóch osób?

Większość stołów jest przeznaczona dla sześciu gości, niektóre dla czterech. Nie ma stolików dla dwojga, ale pary mogą mieć swoje własne stoliki, jeśli rejs nie jest pełny. Jeśli chcesz zarezerwować stolik tylko dla dwojga, możesz wybrać jeden z naszych prywatnych rejsów romantycznych.

5Czy oferowane rejsy są przyjemne?

Rejsy są zachwycające, ale nie należy ich porównywać z luksusowymi rejsami w Paryżu, które są zdecydowanie droższe. Podczas rejsów obiadowych i lunchowych posiłki są podawane w formie bufetu, co może nie wszystkim odpowiadać. Jeśli potrzebujesz menu a la carte, powinieneś rozważyć nasz Rejs Jazzowy. Proszę przyjść z tą myślą, a wieczór będzie udany.

6Czy oferujecie zniżki dla dużych grup?

Dla grup liczących co najmniej 20 osób możemy zapewnić specjalne zniżki, menu itp.

7Jaki jest dress code obowiązujący podczas wycieczek i rejsów?

Smart casual - od dżinsów po garnitury i suknie wieczorowe.